30 jaar ervaring met leerzame en leuke spellen
ThinkFun begon in 1985 met een droom. Het echtpaar Bill Ritchie en Andrea Barthello wilde de wereld verbeteren door spelend leren leuk te maken.
Bill was een geboren puzzelaar. Andrea hield wel van een uitdaging. Maar de jaren tachtig waren een moeilijke tijd voor speelgoedfabrikanten. Winkels richtten zich minder op spellen en de verkoopcijfers van de Rubik’s Cube, wat een enorme rage was, waren hard gekelderd, waardoor de detailhandel niet zat te wachten op ‘brainteasers.’
In het begin deed de kelder van Bill en Andrea dienst als werkplaats, kantoor en distributiecentrum. Vanuit die kelder ontstond hun eerste product, de Hexadecimal Puzzle.
Een missie van spelenderwijs leren
Ondanks het onstuimige begin richtten Bill en Andrea ThinkFun op, oorspronkelijk onder de naam Binary Arts, met een nobele missie: de briljante ideeën van de gekste wiskundigen, technici en uitvinders vertalen naar eenvoudig speelgoed dat bij jongens en meisjes over de hele wereld in de smaak valt. In die missie geloven wij nog steeds.
In de loop der jaren zijn wij ons steeds meer gaan richten op het maken van producten die op een natuurlijke wijze inspireren tot leren, creativiteit stimuleren en 21-eeuwse denkvermogens ontwikkelen door middel van spel.
Leerzame spellen voor kinderen en meer
ThinkFun is een gerespecteerd en bekroond wereldwijd bedrijf met producten die in meer dan zestig landen verkrijgbaar zijn en in meer dan twintig talen zijn vertaald. We blijven onze grenzen verleggen met mobiele apps, leuke online-spellen, wereldwijde onderwijsprogramma’s, STEM ontwikkelde spellen en andere leuke spellen die helpen denkvermogens voor de 21ste eeuw te ontwikkelen. En zoals altijd maken we leren leuk – voor alle leeftijden.
Klik hier voor onze educatieve spellen.